"

Jste často nemocní? Podpořte imunitu přírodní cestou

21. 01. 2020 Sdílej na SrdceMoravy

Trápí vás opakovaně rýma, kašel, zvýšená teplota, ucpané dutiny a další neduhy, které dokážou znepříjemnit život? Zaměřte se na svůj imunitní systém. Potraviny, které podporují imunitu, jsou k dostání ve většině obchodů se zdravou stravou. Přihoďte pár zocelujících činností, udělejte z nich zvyk a vaše obranyschopnost se postupně obrátí lepším směrem. 

Poklad od včel 

Není náhodou, že je přímo obsažený ve slově medicína. Med v lipovém čaji vám prokáže dobrou službu při nachlazení a chřipce, zároveň se ale jedná o dobrý prostředek při prevenci. Med obsahuje řadu prospěšných látek, které na imunitní systém působí tak trochu jako balzám. Avšak pozor, svůj čaj medem oslaďte, až když trochu zchládne. Ať všechny ty prospěšné látky horkou tekutinou nezničíte. Pokud hledáte tip na kvalitního producenta medu, můžeme s klidným svědomím doporučit Rodinné včelařství Roztočilovi. Tito lidé totiž berou chov včel a produkci medu jako poslání. A je to na jejich práci znát. 

Zelená je tráva...

A taky superpotraviny mladý ječmen a chlorella, které se v posledních letech těší stále větší oblibě. Příznivý účinek těchto doplňků stravy na imunitní systém je podložený vědeckými studiemi. Ti, kteří dlouhodobě užívají chlorellu, se navíc těší menší oblibě u klíšťat a komárů a s pravidelným popíjením mladého ječmene klesá počet situací, kdy člověka takzvaně honí mlsná a má chuť na sladké. Jen musíte přetrpět pár desítek poznámek o brčálu a žaběncích, kterým se ze strany kolegů v práci nejspíš nevyhnete.

Levný zlatavý prášek k nezaplacení 

Řeč je o kurkumě, které přívlastek superpotravina náleží stejně zaslouženě jako výše zmíněné chlorelle a ječmenu. Kurkumu vyzdvihuje například ajurvéda, vůbec nejstarší celostní medicína na světě, pro její protizánětlivé účinky. Kurkuma je přírodní antibiotikum, které působí také proti některým virům, dále podporuje činnost jater a trávení tuků. A také pochopitelně působí příznivě na imunitní systém. Pořídit se přitom dá doslova za pár korun. Kde? Ptejte se po ní třeba v krámku u sousoší žraloků na Šilingrově náměstí

Staré dobré céčko 

S vitaminem C imunita doslova stojí i padá. Na vitamin C je obzvlášť důležité pamatovat právě teď v zimě, kdy jsme celkově náchylnější k nemocem a v běžných potravinách ho bohužel bývá málo. Céčkovou superpotravinou je například tradiční české kysané zelí, rakytník nebo šípkový čaj. Pokud máte příležitost udělat si čaj z pravých sušených šípků, nenechte si ji ujít. Dbejte však na to, abyste čaj správně připravili. Šípky podrťte mezi dlaněmi nebo ve hmoždíři a nechte je macerovat přes noc. Nálev ohřejte těsně pod bod varu a sceďte. Vitamin C je totiž velmi náchylný na teplotu, dlouhým varem byste se o dávku “céčka” připravili. 

Utužte zdraví otužováním 

Ano, jistě, také máme občas při zběžném zhlédnutí fotek na sociálních sítích pocit, že ten, kdo si v dnešní době alespoň jednou týdně nevyseká díru do ledu a neponoří se do oné ledárny i s hlavou (načež vše důkladně zdokumentuje, aby fotku posléze mohl na sociální sítě přidat), jako by nebyl. Koupání v ledové vodě uprostřed přírody je však špička ledovce (ach, jak příhodné), které by mělo následovat dlouhodobou otužovací praxi. Uberte na teplotě vodě ve sprše, méně se oblékejte, ráno v koupelně si opláchněte studenou vodou obličej. I drobné otužovací krůčky vaší imunitě prospějí. 

Teplo a chlad 

Návštěva sauny urychlí regenerační procesy ve vašem těle například po náročném tréninku, střídáním vysokých a nízkých teplot zároveň zocelíte a budete méně náchylní k nemocem. V Brně máte nespočet možností, kam za saunou vyrazit. Pokud vám pobyt v sauně nedělá dobře, přivykejte mu pomalu. Zůstaňte v sauně jen chvíli, dokud je vám to příjemné, dopřejte si pořádné zchlazení a v odpočívárně nezapomeňte doplnit tekutiny. A co když už dávno víte, že zkrátka nejste saunovací typ? Nevadí. Prostředků, jak podpořit imunity, máte i tak dost.


Jinde na SrdceMoravy